Migrácia z G Suite do Google Workspace nie je iba kozmetická zmena názvu. Spolu so zavedením novej nomenklatúry sa tiež menia balíky a ich obsah. Ak už používate G Suite, pozrite si, čo sa zmení pri prechode na novú službu Google Workspace.
OBSAH
- Zmena z G Suite na Workspace – čím sa líšia balíky?
- Migrácia z G Suite Basic do Google Workspace Business Starter
- Migrácia z G Suite Business do Google Workspace Business Standard
Zmena z G Suite na Workspace – čím sa líšia balíky?
Google zavádza podstatné zmeny do svojej ponuky kancelárskych aplikácií predtým známych ako G Suite. Google Workspace nie je iba zmena názvu, ale aj zavedenie nových variantov balíkov a zmeny v rámci ich funkcií. Ak používate G Suite v IONOS, migrácia Vašej služby bude prebiehať nasledujúcim spôsobom:
- G Suite Basic → Google Workspace Business Starter
- G Suite Business → Google Workspace Business Standard
Migrácia bude bezplatná, bez zasahovania do štruktúry Vašej organizácie a jej údajov.
Migrácia z G Suite Basic do Google Workspace Business Starter
Zmena balíka G Suite Basic na Google Workspace Business Starter neprináša žiadne väčšie zmeny. Všeobecné funkcie balíka a úložný priestor v cloude zostávajú nezmenené. Počas migrácie užívatelia G Suite Basic získajú nové funkcie v module stretnutí Meet: oddelené miestnosti, rozmazávanie pozadia, digitálna tabuľa a titulky v reálnom čase.
Obsah balíka | G Suite Basic | Google Workspace Business Starter |
Priestor na Disku | 30 GB/užívateľ | 30 GB/užívateľ |
Stretnutia Meet | Až 100 účastníkov | Až 100 účastníkov |
Podpora | Štandardná | Štandardná |
Funkcie | Gmail, Kalendár, Textové procesory, Meet, Chat | Gmail, Kalendár, Textové procesory, Meet, Chat |
Dodatočné funkcie | Riadenie endpointov | Riadenie endpointov, Meet: rozmazávanie pozadia, tabuľa, titulky v reálnom čase |
Migrácia z G Suite Business do Google Workspace Business Standard
Väčšie zmeny sa zavádzajú pri migrácii z balíka Business, ktorý sa momentálne zrušuje, do nového balíka Business Standard. Prvú zmenu predstavuje úprava priestoru na Google Disku z neobmedzeného na 2 TB pre každého užívateľa a pridanie spoločných diskov pre tímy. Organizácie, ktoré prechádzajú na Business Standard, stratia tiež pokročilé bezpečnostné funkcie ako sú výber lokalizácie uchovávania údajov alebo prístup k aplikácii Google Vault.
V rámci nového balíka Google Workspace boli pridané funkcie podporujúce spoluprácu a komunikáciu v spoločnosti. Google Meet je doplnený o. i. o miestnosti, spoločné riadenie stretnutí, dotazníky a možnosť nahrávania stretnutí. Google Chat je vybavený miestnosťami a dodatočnými zabezpečeniami, ako aj mechanizmami podávania správ. S cieľom zlepšiť bezpečnosť spolupráce je v balíku Business Standard dostupná aj funkcia zdieľania súborov so zabezpečením v podobe PIN kódu pre osoby, ktoré nie sú zamestnancami organizácie a ktoré nemajú Google účet.
Obsah balíka | G Suite Business | Google Workspace Business Standard |
Priestor na Disku | Neobmedzený | 2 TB/užívateľ + spoločné disky |
Stretnutia Meet | Až 150 účastníkov | Až 150 účastníkov |
Podpora | Štandardná | Štandardná (s možnosťou dokúpenia) |
Funkcie | Gmail, Kalendár, Textové procesory, Meet, Chat | Gmail, Kalendár, Textové procesory, Meet, Chat |
Dodatočné funkcie | Vault, výber lokalizácie uchovávania údajov, podávanie správ, riadenie endpointov | Meet: miestnosti, nahrávanie, dotazníky. Chat: miestnosti, riadenie. Spolupráca: spoločné disky, pokročilé zdieľanie |
Gmail s doménou Vašej firmy? Je to možné!
G Suite je okrem iného Gmail, ktorý môžete používať s doménou svojej firmy. Získate tiež balík praktických aplikácií Google.