Ako správne vybrať doménu pre webovú stránku a poštu?

Internetové adresy, čiže tzv. domény sú dnes základom pre tvorbu imagu na Internete. Reklamné kampane, informácie o produktoch a službách, obchodné stretnutia alebo dokonca zákaznícky servis sú dnes spojené s tým, že máte unikátny názov pre Vašu webovú stránku a e-mail – to práve vďaka doméne Vás zákazníci môžu nájsť na internete a spojiť si Vás s konkrétnym názvom, zadaným v okne prehliadača. Investíciu do domény zvyčajne predchádza niekoľko otázok, prieskum trhu a kontrola dostupnosti tejto adresy. V nasledujúcom článku sa dozviete, ako si vybrať správnu doménu pre Vašu webovú stránku a poštu.

OBSAH

Čo je to doména? Aký má význam pre firmu?

Doména je jedinečná internetová adresa, na ktorej možno nájsť ľubovoľnú webovú stránku, internetový obchod, blog alebo poštu e-mail. Je to smerovka pre užívateľov, ktorí hľadajú konkrétny obsah. V prípade firmy je to kľúčový prvok pre budovanie povedomia o značke v sieti, svedčiacej o jej profesionalite. Ľahko zapamätateľný názov webovej stránky často láka klienta, aby ju navštívil aj v budúcnosti. V súčasnej dobe existuje na svete mnoho veľkých spoločností, ktoré založili svoj úspech práve na adrese svojej domény. Patria medzi ne o.i. informačné servisy a cestovné kancelárie.

Ako si vybrať adresu vhodnú pre konkrétny typ podnikania?

Ideálny názov by mal byť ľahko zapamätateľný, krátky, spojený s podnikateľských profilom firmy alebo témou webových stránok. Pri výbere domény by sme tiež mali zvážiť, na koho zameriavame naše produkty a služby. Dôležité je tiež správne zvoliť rozšírenie domény, ktoré môže naznačiť oblasť nášho podnikania. Najpopulárnejšia doména v Poľsku s príponou .pl podčiarkuje národný dosah. Regionálna doména (napr. waw.pl, .szczecin.pl) zase označujemiestnu firmu. Poľskí podnikatelia oceňujú tiež ďalšie rozšírenie. Takou doménou je napríklad európska adresa .eu a globálne .com. Pri premýšľaní o nasledujúcich rokoch  v rámci rozvoju firmy, rozhodne stojí za zváženie možnosť registrácie viacerých domén, vďaka čomu zaistíme fond adries pred ich registráciou konkurenciou.

Ako získať atraktívnu doménu, ak je vybraná adresa obsadená?

Každá doména je unikátna. To znamená, že nie je možné zaregistrovať dva rovnaké názvy. Zaregistrovaná adresa opustí voľný fond a môže patriť len jednému Subskribentovi. Je však možné zaregistrovať rovnaký názov domény v mnohých rozšíreniach (napr. mojafirma.com, mojafirma.eu, mojafirma.de). Stále viac priaznivcov si získava aj nové zakončenie globálnych domén, napr. .expert, .xyz, .tech alebo .online, ktoré umožňujú dokonalé prispôsobenie rozšírenia domény profilu podnikania alebo záujmov.

Ďalšou alternatívou je nákup už registrovaného názvu zo sekundárneho trhu čiže burzy internetových domén. Domény sú predávané ich súčasnými Subskribentmi vo forme aukcií – cena dobrej adresy môže dosiahnuť desiatok tisíc zlotých, hoci na burze môžete tiež nájsť aj iné domény obsahujúce napr. kľúčové frázy súvisiace s Vami predávanými službami. Aby sme našim klientom pomohli zaregistrovať čo najlepšie pasujúce názvy domén, spustili sme pohodlný a rýchly vyhľadávač domén na adrese https://ionos.sk/domeny behom niekoľkých sekúnd môžete skontrolovať, či je vybraná doména už obsadená a aké alternatívne názvy môžete zaregistrovať.

Ako efektívne využiť možnosti domény?

Dnes firmy, ktoré nemajú vlastnú webovú stránku pod názvom unikátnej domény, pre väčšinu ľudí jednoducho neexistujú alebo majú veľmi malú dôveryhodnosť. Vlastná doména zvyšuje autentickosť a uľahčuje zákazníkom spojiť si Vás s Vašimi webovými stránkami. Okrem toho, ak máme e-mailové kontá vo vlastnej doméne, smerujeme prevádzku na našu webovú stránku – používatelia si spájajú názov za znakom @ práve s adresou webovej stránky. Malé a stredné firmy pôsobiace na trhu elektronických služieb majú už niekoľko rokov vo svojich „peňaženkách“ dokonca niekoľko desiatok domén a najčastejšie sú to aktívne domény slúžiace na marketingové kampane a iné projekty. Malé percento z nich pre zmenu tvorí pasívne adresy, zakúpené za účelom ochrany imidžu pred nepriaznivým pôsobením konkurencie.

Je dobrá doména receptom na úspech?

Zaujímavý, chytľavý názov bude určite rozoznateľný a zapamätá si ho viac osôb. Dobrá doména umožní úspešne nájsť Vašu firmu na pozadí horšie pozicionovanej konkurencie. Na druhej strane jej dobré meno ovplyvňujú ďalšie činnosti, napríklad kvalita služieb zákazníkom. História už neraz ukázala, že skvelé nápady s atraktívnou adresou nesplnili svoj účel, hlavne kvôli chybám v iných oblastiach podnikania. Stojí preto za to, zaobchádzať s doménou ako s jedným z kľúčových prvkov, na základe ktorých budujeme vlastné podnikanie.

Generic filters
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytułach
Szukaj w treści
Filter by Article Categories
Často kladené otázky
Registrácia služieb
Zákaznícky panel
Domény
Hosting
Automatický inštalátor CMS
Databázy
FTP
Elektronická pošta
Webmail
E-mailové programy
SSL certifikát
Website Builder
Office 365
Google Workspace
Bezpečnosť
Vedomostná základňa
WordPress
alebo